Маршрут выхаднога дня
«Памятнае месца нашай малой радзімы»
Мэта: выхаванне у дашкольнікаў патрыятызму, павагу і цікавасць да гісторыі роднага краю.
Тып: сямейный маршрут выхадного дня.
Від: пешый, роварны, аўтамабільны
Працягласць: 30 хвілін.
Даўжыня: 2 — 2,5 км.
Маршрут:
- Памятнік “Яны загінулі, каб мы жылі” (агр.Палужжа);
ЗМЕСТ МАРШРУТА
I. ШТО РАЗГЛЯДЗЕЦЬ З ДЗІЦЁМ, РАСКАЗАТЬ (ПРАЧЫТАТЬ) ДЗІЦЯЦІ
У канцы вёскі па вуліцы Цэнтральная устаноўлены памятнік героям загінуўшым на франтах Вялікай Айчыннай вайны. Архітэктурная кампазіцыя уяўляе сабой сцяну на якой стаіць салдат, які трымае аўтамат. Далей напісаны прозвішчы герояў вёсак: Палужжа, Навасёлкі, Руткавічы,Савашы, Равіны, Качычы, Карэлічы,Савецкі Партыйныактыў.У аснаваніі памятніка нанесены гарельефы з малюнкамі воінаў-салдат.
II. ЯКІЯ ПЫТАННІ МОЖНА ЗАДАЦЬ ДЗІЦЯЦІ
Удакладніце ў дзіцяці, што ён ведае аб вайне. Пацікаўцеся ў дзіцяці, што запаметавалася больш усяго. Ці было цікава? Ці будзе яму цікава прайці па гэтаму маршруту яшчэ раз? Ці хацеў бы ён пабыць у іншых памятных месцах?
III. ПАГУЛЯЙЦЕ З ДЗІЦЁМ
Дыдактычная гульня «Хто дзе служыць?»
Неба ахоўваюць — лётчыкі;
Граніцу — пагранічнікі;
У танкавых войсках служаць — танкісты;
У пяхоце — пяхотнікі.
А ты ведаешь, чым займаюцца вайскоўцы?
Дыдактычная гульня «Хто што робіць?»
Я буду называць прафесію, а ты мне гавары, што выконвае чалавек:
Лётчык — кіруе самалётам;
Пагранічнік — ахоўвае граніцу;
Танкіст — кіруе танкам;
Падводнік — плавае пад вадой;
Марак — кіруе караблём;
Сапёр — абясшкоджвае міны.
Гульня «Пападзі ў мішэнь»
Загадайце загадку:
Гусеніцы дзве паўзуць,
Башню с пушкаю вязуць.(Танк)
Без разгона ўвысь узлятаю,
Страказу напамінаю
Адпраўляецца ў палёт
Наш…(Верталёт)
IV. РЕФЛЕКСІЯ
Пасля прагулкі прапануйце свайму дзіцяці намаляваць тое, што больш усяго запомнілася ў час прагулкі. Таксама можна падрыхтаваць са сваім дзіцём фотасправаздачу аб тым, дзе вы пабывалі. Ці па дарозе дамоў можна паспрабаваць развучыць з дзіцём адзін з вершаў:
Пусть дети не знают войны
Войны я не видел, но знаю,
Как трудно народу пришлось,
И голод, и холод, и ужас –
Всё им испытать довелось.
Пусть мирно живут на планете,
Пусть дети не знают войны,
Пусть яркое солнышко светит!
Мы дружной семьёй быть должны! (М.Владимов)
День Победы
Майский праздник — День Победы
Отмечает вся страна.
Надевают наши деды
Боевые ордена.
Их с утра зовёт дорога
На торжественный парад.
И задумчиво с порога
Вслед им бабушки глядят. (Т.Белозеров)
Что за праздник?
В небе праздничный салют,
Фейерверки там и тут.
Поздравляет вся страна
Славных ветеранов.
А цветущая весна
Дарит им тюльпаны,
Дарит белую сирень.
Что за славный майский день? (Н.Иванова)
Ля Вечнага агню
Вечны агонь…
Гэта светлая памяць Радзiмы
Пра бессмяротных герояў яе.
Гэта – наша гатоўнасць Быць iмi.
Гэта – наша пракляцце Вайне. (Мiхась Пазнякоў)
Беларусачка
Твар румяненькі,
Белая хустачка.
Я ўжо ведаю,
Я – беларусачка!
І хачу
Так, як тата і мама,
Родны край свій любіць
Я таксама! (Алесь Бадак)
Мір і шчасце
Мір і шчасце нам з табою
Даў не з казкі чараўнік.
Родны край наш –
Мужны воін
І сумленны працаўнік.
Ні віхуры,
Ні навалы
Еас адолець не змаглі.
Родны край –
Зямля Купалы.
І мілей няма зямлі.
Нам не вечна быць малымі.
Дзень за днём бяжыць жыццё.
Родны край наш!
Мы тваімі
Абаронцамі расцём (Леанід Пранчак)
Пакланіся добрым людзям
Век дзяліся тым, што маеш, —
Хлебам-соллю, казкай-краскай.
Гавары ўсім:
- Калі ласка!
А з табой як тое будзе,
То за шчодры знак усякі
Пакланіся добрым людзям
І скажы ім шчыра:
- Дзякуй! (Уладзімір Паўлаў)