Парадак абскарджання адказаў на пісьмовы зварот грамадзян і прынятыя адміністрацыйныя працэдуры   

Зацікаўленая асоба валодае правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, вышэйстаячыя ў адносінах да ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скарг (далей — орган, які разглядае скаргу).

        Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі. У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным ці гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).

       Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай форме і ў ёй павінны быць указаны: найменне органа, які разглядае скаргу; звесткі аб зацікаўленай асобе (прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) — для грамадзян; найменне і месца знаходжання — для юрыдычных асоб); найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца; змест адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца; падставы, па якіх зацікаўленая асоба лічыць адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным; патрабаванні зацікаўленай асобы; якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай дакументы і (або) звесткі (пры іх наяўнасці); подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць скаргу, завераны пячаткай юрыдычнай асобы, або подпіс прадстаўніка зацікаўленай асобы (электронны лічбавы подпіс такіх асоб).

       Адміністрацыйныя скаргі падлягаюць рэгістрацыі ў дзень падачы. Адміністрацыйныя скаргі лічацца пададзенымі з дня іх рэгістрацыі. Адміністрацыйная скарга разглядаецца ў месячны тэрмін з дня яе падачы. Заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах могуць быць прадугледжаны скарочаныя тэрміны разгляду адміністрацыйных скарг. Падача адміністрацыйнай скаргі не прыпыняе выкананне адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца. Рашэнне па адміністрацыйнай скарзе выдаецца зацікаўленай асобе або накіроўваецца наўмысным (кур’ерам), поштай, у выглядзе электроннага дакумента не пазней за пяць дзён з дня прыняцця такога рашэння. Рашэнне па адміністрацыйнай скарзе ўступае ў сілу з дня яго прыняцця, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены ў такім рашэнні.